RSS

Как да стигаме до зоната по-често – подготовка

31 Май
Как да стигаме до зоната по-често – подготовка

Всички помним книгата на Джаред Тендлър “Mental game of poker”. Нека да си припомним някои от нещата с помощта на няколко статии от автора.

Оригинала на статията може да се намери тук: jaredtendlerpoker.com

Ако трябваше да определя диапазона за представяне в покера от ментална гледна точка, в единият му край бихте имали Тилт (и други проблеми от менталната игра), а в другият край на този диапазон щяхте да имате Зоната. Тилтът и Зоната бяха обхванати из основи и в двете ми книги, Mental Game of Poker 1 & 2. На всички вас е познато как изглежда представянето ви, когато сте в Зоната, и бихте искали да можете да бъдете там през цялото време, но, за съжаление, играчите много по-често са по-мотивирани да избегнат болката от загуба, отколкото да се стремят да бъдат в Зоната по-често. Тилтът е много по-близък до повечето играчите проблем и в крайна сметка вие не можете да бъдете в Зоната, когато отново се появява проблем с тилта.

 Така, въпреки че мисля, че моята работа върху Зоната е равносилна по значимост на работата ми върху тилта, напълно е разбираемо, защо покер играчите са по-стимулирани да ме търсят най-накрая. Имам много повече клиенти, които ме наемат, за да решат проблема си с Тилта, отколкото тези, които се опитват да постигат състоянието Игра в Зона по-често. Съотношението е 30:1.

В същност, аз искам да накарам покер-общността просто да осъзнае, колко е важно да се работи върху по-честата игра в зоната. Мисля, че първата голяма пречка за това е, доколко недостижимо и случайно изглежда това. Но, точно както и тилт, след като знаете, какво да търсите, ще установите, че то е по-предвидимо и контролирано, отколкото изглежда на пръв поглед.

И така, през следващите няколко дни имам намерение да подготвя серия от действени съвети, които можете да приложите в момента, в който поискате. Ако се придържате към тях, това ще направи Зоната по-достижима, защото те елиминират някои от проблемите, които пречат Зоната да се случи.

За да започнем, нека разгледаме някои от често срещаните грешки, които покер играчите допускат всеки път, когато играят:

Разсейване

Един от отличителните белези на Зоната е онова усещане за прецизно фокусиране, когато сте изцяло наясно с всичко случващо се на масата, имате пълен достъп до целия обем от покер знания. Наистина не е необходимо да казвам, че когато същевременно се появяват съобщения от Скайпа, приятелите ви звънят по телефона или вие преглеждате Туитър, ще е малко вероятно да стигнете до Зоната. Елиминирайте всичките разсейващи фактори преди играта, изключете телефона си, затворете браузъра. По начало ще имате усещане за съпротива, но дори и да не стигнете до Зоната, представянето ви на момента ще бъде по-добро, отколкото при другите регулари.

Енергия

Постоянно се опитвам да направя паралел между покера и спорта, отчасти защото метафорите обикновено са полезни, но най-вече защото умът е много по-близък до тялото, отколкото мнозина осъзнават. Не само, че има ограничен капацитет точно както при мускулите, но колкото повече енергия имате, толкова по-добре и по-дълго умът ви може да функционира в зоната.

Така, следващият ми съвет е да направите каквото можете на момента, за да повишите енергийното си ниво. Вероятно веднага ще разбереш, какво би могъл да направиш – дали това ще е намаляване на кафетата, или по-ранно лягане, или ходене до фитнеса, или по-здравословно хранене. Не се тревожете твърде много относно превръщането ви в елитен атлет утре, точно сега просто помислете за една осезаема промяна, която можете да направите, и я прилагайте постоянно. След това по-късно направете втора действена промяна. Както и при предния съвет, дори ако не се получи да сте в зоната по-дълго, все пак ще видите определени ползи.

Оставете мозъка си на мира…

В сегашно време ние не само постоянно се разсейваме, но и мозъкът ни не съумява да се справи с цялото количество информация, което поемаме всеки ден. Просто си помислете, колко време прекарвате онлайн и какво количество данни поемате. Покера е също толкова труден за работата на нашия мозък, особено, ако играете дълги сесии на много маси. Тонове информация и хиляди ръце могат да ви претоварят психически и да ви изморят. Това е концепция, която нарекох „Подпухнал мозък“ и ако някога сте се чувствали изтощени и неспособни да задържите повече информация, както се случва, например, при подготовка за изпит, тогава със сигурност знаете за какво говоря. Това състояние ще ви попречи да се представяте перфектно и да играете в Зоната.

Ето защо е важно да се взимат ментални почивки. Отделяйте някакво време всеки ден, през което сте далеч от всякакви екрани. В идеалния случай това би могло да бъде ходене до фитнес залата и просто на разходка. Също така е добра идея, като цяло, да оставяте смартфона си в съседна стая, когато отивате да си лягате. По същия начин отделете един ден в седмицата, в който изобщо не се занимавате с покера. Медитиране също помага, ако това ви допада, а аз харесвам воденето на дневник като начин за освобождаване на ума от всичко ненужно.

Полезността на тези три съвета съм разгледал по-подробно във втората си книга. Въпреки това, аз твърдо вярвам, че ако направите точно сега и трите неща и се придържате към тях една седмица, ще видите незабавна полза за представянето ви и усещания след това.

Ще продължим следващия път…

Advertisements
 

Етикети: , ,

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: