RSS

The complete guide to motivation (13 – Snowball effect)

25 Апр

13. Лавинообразен ефект

Има едно нещо, което научих през годините на работата ми като като треньор и стремежа ми да бъда най-добър в собствената си игра, и то е, че обикновено не се събуждате, чувствайки се по някаква случайност мотивиран.

Помислете за това – дали бихте ли предпочели да изчакате, да не правите нищо и може би по някаква случайност да се мотивирате, или бихте предпочели да имате контрол върху мотивацията си?

След като изпълните една малка действена стъпка, без значение колко е малка тя, вероятно ще станете малко повече мотивиран да предприемете следващата стъпка, и след това още по-мотивиран… И вероятно ще се озовете под въздействие на лавинообразен ефект.

С други думи, с малки, бързи победи ще наберете инерция, която ще ви позволи да стигнете до по-големи победи и да сте мотивиран по целия път.

В същност, аз вече говорих за това, какво е инерцията и как да я използвате, за да увеличвате мотивацията си в това видео.

След като приключите с гледането на видеото, вие ще искате да опитате различни дейности и да създадете собствената си система за набиране на инерция, която ще ви помогне да се мотивирате.

А след като разберете, какво работи най-добре за вас, ще се нуждаете от създаване на система, която ще ви позволи да използвате инерцията.

В този случай, можете да създадете една проста система чрез изпълняване на действия за набиране на инерция всяка сутрин и създаване на специфичен „спусък“ за нея.

Например, ако откриете, че отиване за кратка разходка или джогинг сутринта ви помага да наберете инерцията, ще си приготвите дрехи и маратонки до леглото си, когато отивате да си лягате, за да сте сигурни, че това ще ви напомни, с какво трябва да започнете сутринта и ще направи възможно най-лесно за вас да го сторите.

В същност, най-вероятно ще искате да го превърнете в навик. А за да научите повече за това, как да изградите траен навик, прегледайте Ръководство за създаване на навици и използвайте системата за тракинг на навиците от видеото Визуално планиране.

ДЕЙСТВИЯ:

  1. Изгледайте видеото ми Изграждане на инерция
  2. Създайте собствената си система от действия за набиране на инерция, използвайки стъпките от видеото.
  3. Запишете специфичните „спусъци“, които ще ви помогнат да отключите сутрешните си дейности.
  4. Прегледайте моето ръководство за изграждане на навиците и си създайте един навик, използвайки сутрешната си рутина
  5. Използвайте Тракера за навиците от видеото Визуално планиране, за да следите прогреса си в създаването на системата за набиране на инерция.
Advertisements
 

Етикети: ,

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: