RSS

The complete guide to motivation (4 – Bucket list system)

14 Апр

Честно казано, не мога да разбера заглавието: кофа ли е или е огромно количество (bucket). Че списък – да, списък е, но какъв – огромен? или…Ахаа, намерих го – това е ново словосъчетание и означава списък с желания: да направиш преди да умреш неща, които никога не си правил. Ще го „кръстя“ списък с желания

„4. Система Списък с желания

Визуализиране на страхотни преживявания върши отлична работа, но винаги има начин да вземеш нещата в своите ръце.

Преди няколко месеца аз намерих нов отговорен партньор. Тя е великолепен човек, работи като директор на социална медия, пътувайки из целия свят. Беше много вдъхновяващо да се говори с нея и скоро стигнахме до темата относно списъците с желания. Бях направил няколко такива в миналото, но винаги нещо ме спираше да осъществя каквото и да е.

Първо, тя ме попита, какво ме спираше да направя нещата, които исках да направя. Имах няколко причини, които ме възпираха:

  1. Фокусирах се само върху скъпите неща.

Моите списъци с желания винаги бяха пълни с бързи коли и посещения на екзотични места. С времето осъзнах, че не е необходимо всичко да бъде скъпо. Направих неща като излизане с родителите ми на вечеря, пеене на караоке, опитване на различни видове вина… И вие можете да го направите. В действителност, в това е красотата им – да се научиш да цениш живота без да харчиш сума ти пари (тонове пари).

2. Нямах никого, който би направил някои неща заедно с мен

Не познавам никого, който би искал да скача с бънджи с мен. Или да прави каньонинг (пътуване по река, разположена в каньон по всякакъв начин). Или рафтинг. За съжаление приятелката ми не е личност, обичаща адреналина, а повечето от приятелите ми живеят в различни страни. И така, направих две неща по отношение на това: фокусирах се върху правене на неща, качващи адреналина ми докато пътувам, и започнах да измислям повече неща, които мога да правя сам или с приятелката ми.

3. Нямах камера, за да записвам тези преживявания

Продължавах да отлагам да правя удивителни неща, защото винаги исках да имам GoPro камера, за да ги записвам. Не исках да пропилея бънджи скока без да създам незабравим спомен от него.

Това бяха бариерите ми. Предположете, какво бе първото нещо, което направих? Отидох и си купих GoPro. Така едната преграда се разруши незабавно и както и за в бъдеще остана с едно извинение по-малко.

След това, исках да разбера, как да накарам себе си действително да задрасквам нещата от списъка, и създадох система.

Системата е много проста.

Имам списък с желания за всички неща, които искам да направя.

Добавям поне по един елемент към списъка всеки ден.

Задрасквам поне един елемент от списъка всяка седмица.

Това е толкова просто. Също така имам и отговорен партньор, който се уверява, че това действително е направено.

Резултатите от това са невероятни. Имам чувството, сякаш действително преживявам части от визията през цялото време, което не я прави като просто едно нещо от далечното бъдеще. И това ме кара да се усъвършенствам повече и повече, така че мога да придобия повече и  повече опит. Опитайте го!

ДЕЙСТВИЯ:

  1. Напишете пречките, които ви спират да направите нещата от списъка.
  2. Измислете план за всяка от тези пречки.
  3. Направете списък с желания.
  4. Създайте си навик да добавяте по едно нещо към този списък всеки ден (аз го правя след като включа компютъра си, но можете да го свържете с друг съществуващ навик)
  5. Ангажирайте се с извършване на едно нещо от списъка всяка седмица (нека някой ви държи отговорен)
 
2 Коментари

Posted by на 04/14/2014 in Мотивация

 

2 responses to “The complete guide to motivation (4 – Bucket list system)

  1. pankratt

    07/13/2014 at 15:46

    Reblogged this on За покера – с любоff and commented:

    Правя го за всички вас, но и за себе си…

    Like

     
  2. pankratt

    07/13/2014 at 15:45

    Гледам, хората четат. Това само може да ме радва. Ако оставяте и по някой коментар или препоръка – ще е много хубаво. Някои може би си мислят, че всичко това е една голяма „боза“. И аз така си мислех, но интересното е в случая, че всичко това действително работи – с едно условие само – да не те мързи!!!

    Like

     

Вашият коментар

 
